Personale
Anna-Stina er forstander for Friskolen Glasværket og Odense Designakademi.
Anna-Stina er uddannet lærer, psykolog og mindfulnessinstruktør, og hun har en bachelor i musik fra AAU. Hun spiller og synger, og elsker de kreative processer, når hun laver strikdesign eller freeformer strik.
Med 12 års undervisningserfaring og mere end 15 års ledelseserfaring er Anna-Stina altid optaget af at skabe levende, stærke og gode rammer for udvikling. Hun brænder for at se alle børn, unge og voksne blomstre og gro, mens de forløser deres stærkeste talenter og kreative potentiale.
Anna-Stina BillundKristine underviser i skoleåret 2020-2021 i Natur & Teknologi, matematik og som støttelærer.
Kristine elsker at lege og søger hele tiden at åbne for børns nysgerrighed så de tør tænke frit, fejle og eksperimentere. Hun opbygger relationer til alle børn og holder fast i det forpligtende fællesskab.
Kristine er uddannet på Den frie Lærerskole, har arbejdet på friskoler i de sidste 20 år, og været med til at starte Køng Idrætsfriskole.
Kristine RolskovAnne Dorthe er lærer i 0. klasse. Hun har matematik med eleverne og lærer dem også at fordybe sig med yoga og mindfulness. Hun har blik for den enkelte elev og har altid en krammer parat, når der er brug for det. Tidligere har hun uddannet sig som beklædningshåndværker og været selvstændig skrædder.
Jens underviser i matematik, historie samt natur og teknologi på flere klassetrin. Han afsluttede læreruddannelse i Odense i 2004. Han har ved siden af undervisningen dygtiggjort sig inden for pædagogisk IT og taget matematikvejleder-uddannelsen.
Jens skaber undervisning, hvor nysgerrighed, det visuelle aspekt og undersøgende eksperimenter er det bærende.
Giulia er klasselærer i 3. klasse og 7. klasse. Giulia har 11 års erfaring som lærer og har tidligere været selvstændig syerske. Hun har uddannelser inden for skole-/hjemvejledning og ledelse og har deltaget i udviklingsprojekter om lærersamarbejde i Norden samt kurser for nyuddannede lærere. Giulia tilrettelægger sin undervisning med fokus på gensidig respekt med opmærksomhed på, at kreative processer skaber nysgerrighed, fordybelse og udvikler selvstændige handlekompetencer.
Giulia Barrientos AndersenJens er uddannet lærer fra Odense Seminarium, hvor han blev færdig i år 2000. Jens har undervist på Henriette Hørlücks Skole i 16 år, og har sideløbende læst en master i børne- og ungdomskultur på SDU.
I Jens’ levende undervisning er den æstetiske læreproces tit et omdrejningspunkt, og han elsker at fortælle historier og spille musik.
Jens Petersen
Bettina lærer i 0. klasse og støttelærer i 0. og 1. klasse. Bettina er Montessori-uddannet og tror på, at børn skal have autonomi til at bestemme hvor og hvad de arbejder på – for bedst at absorbere viden samt lære fra sig. De skal have mulighed for at udvikle sig i eget tempo og kontinuerligt tilbydes sparring og feedback fra såvel klassekammerater som lærere. For Bettina er grundstenene i en velfungerende klasse, der summer af liv; respekt for andre, respekt for omgivelserne, og respekt for sig selv.
Mette er uddannet pædagog og har erfaring fra både normal- og specialområdet. Mette har arbejdet både i børnehave og skole/SFO regi.
Mette elsker at være ude og bruge naturen som læringsrum. I hverdagen er Mette den faste trygge omsorgsperson i SFO´en. Når skolens forårs SFO´en starter i marts er Mette også der den primære pædagog.
Trine arbejder som pædagog i SFO’en og har støttetimer i skolen. Trine er uddannet lærer og kunstgrafiker og har erfaring med danskundervisning, undervisning i kreative fag samt skoletjeneste og PR på et museum. Ved siden af arbejdet på friskolen er hun lejlighedsvist kostumier på mindre teaterproduktioner og udstiller sin kunst i ind- og udland.
Trine AnderschouMette er køkkenassistent i skolens køkken.
Mette har i mange år lavet mad til voksne på skoler og i kantiner.
Mette elsker at lave mad….og glædes over at det nu er til skønne nysgerrige børn.
Dagen blir ekstra god hvis børnene siger maden smagte godt…
Fleur er souschef og fast klasselærer i 0. klasse.
Hun er vild med at undervise og skabe rammer så eleverne trives og får lyst til at bruge deres nysgerrighed og energi til at lære.
Fleur er uddannet lærer og har siden 1995 undervist elever og studerende i alle aldre. Sideløbende har hun efteruddannet sig, deltaget i kurser og bl.a. fordybet og dygtiggjort sig inden for montessoripædagogik, tekstile håndværk og læringsteori.
Fleur SellerupAnna er klasselærer i 1. klasse. Anna tror på, at al god undervisning bygger på den gode relation. Derfor lægger hun vægt på at dyrke fællesskabet og på at skabe et behageligt og trygt klasserum, hvor man gennem refleksion og samtale kan mødes i en fælles undring. I sin undervisning gør Anna brug af fortælling, filosofi, kreative øvelser og sang, og hun har tit sin ukulele med på slæb.
Anna er nyudklækket lærer fra Den Frie Lærerskole, hvor hun er uddannet i linjefagene dansk, billedkunst, engelsk og religion.
Anne Haugaard DigensAnja er klasselærer i 4.-5. klasse og har 17 års erfaring som lærer.
Anja har liniefag i dansk, idræt, engelsk, madkundskab og har kompetencegivende forløb i H/D. Anja har tillige AKT uddannelsen og har i mange år arbejdet med specialundervisning. Det er vigtigt for Anja, at hendes klasse fungerer socialt, at eleverne trives og respekterer hinanden, så der er et solidt grundlag for, at de alle kan arbejde koncentreret i et trygt miljø.
Matilde er uddannet fra Den Frie Lærerskole 2019 med fagene dansk, billedkunst, hist/samf, musik og religion. Matilde synes alle hendes fag er fantastiske og spændende – og gør alt, hvad hun kan, for at få sine elever til at mene det samme. Matilde går meget op i tværfaglig undervisning. Hun synes, det er spændende at vise, hvordan fagene spiller sammen på kryds og tværs og undervisningen derved bliver mere levende. Matilde har tidligere undervist på talentskolen og på Kunstmuseum Brandts.
Henriette varertager en del af støtte/specialundervisningen på friskolen.
Henriette er uddannet lærer fra Odense Seminarium 2010, har blandt andet været læsevejleder i 8 år og erfaring fra sundhedssektoren.
Det er vigtigt for Henriette at møde eleven med en holistisk tilgang og nysgerrige øjne. Hun opbygger relationen, lytter og samarbejder for at finde vejen til den bedste skoledag for eleven.
Henriette Charlotte KobbernagelSam kommer fra Norge og er derudover halvt englænder. Sam er udannet lærer og har Idræt, Engelsk og Historie på linje. Visionen for Sams undervisning er, at den skal være anderledes, spændende og selvfølgelig meningsfuld. I fritiden er Sam sammen med sin familie/venner. Derudover er han ofte til at finde udenfor for, at vise sin søn verden. Fysisk aktivitet er noget, der optager nordmanden. Det kan være alt fra ski til en lang løbetur – dog allermest fodbold.
Sam JernbergSimone er støtte- og omsorgsperson på friskolen og Odense Designakademi, hvor hun også varetager administrative opgaver.
Simone er uddannet i Religionsstudier fra SDU, hvor hun også har taget en kandidat i International virksomhedskommunikation. Simone er efteruddannet inden for projektledelse og finder stor tilfredshed i at organisere og strukturere processer.
Selvom hun kan lide organisering og systemer, brænder hun endnu mere for dét, der ikke kan sættes i system: Samværet med unge. Med en stor interesse for forskellighed, både personligt og læringsmæssigt, lægger Simone stor vægt på det interrelationelle, hvorfra hun mener læring og motivation har den bedste grobund.
Simone NordqvistLars er pædagogmedhjælper i SFO’en. Han er uddannet ergoterapeut og multimediedesigner og har flere års erfaring fra SFO og børnehave. Lars er dygtig til at tegne, og han klippe-klistrer gerne med børnene.
I SFO’en benytter Michael sig af sin erfaring som lærervikar og ansat i en børnehave til at skabe trygge rammer for børnene. Michael Werenberg
ER Friskolen Glasværket i Odense noget for jer og jeres børn?
Skolen er startet i 2016 og fra skoleåret 2020/2021 har vi 0.-7. klasse.
Skolen udbygger hvert år med en årgang nedefra,
indtil skolen rummer 0. til 9. årgang med maks 20 elever i hver klasse.
Sammen med Odense Designakademi er vi Danmarks første kombinerede fri- og fagskole.